Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris reciclatge. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris reciclatge. Mostrar tots els missatges

divendres, 4 de febrer del 2011

ENLLAÇOS SOBRE RESIDUS



Aprofitant la conferència del passat dia 2 de febrer sobre residus, us passe un parell d'enllaços: 

dilluns, 3 de gener del 2011

Envasos: els beneficis de fer pagar un dipòsit


A Alemanya, com en altres països, quan es compra una beguda es paga un dipòsit que es recupera quan l'envàs es torna o es recicla correctament. Això permet recuperar el 98,5% de tots els envasos i mantenir carrers i parcs ben nets.

dijous, 30 de desembre del 2010

Un brindis per la reutilització

El medi ambient - 29/12/2010 
Durant aquestes festes augmenta molt el consum de cava. Les ampolles buides es poden posar en el contenidor verd perquè es reciclen, però una alternativa encara millor és que la indústria les reutilitze.

dimarts, 7 de desembre del 2010

Conferències divulgatives de la UPV (Campus de Gandia)

Si no passa res, tindrem la sort de poder assistir a dues conferències sobre temes ambientals relacionats amb el temari de CTMA en el propi centre i a l'hora de classe. Tot això gràcies a la Universitat Politècnica de València (Campus de Gandia). Us passe un resum dels continguts i us pregue aneu preparant preguntes per fer a la ponent (que seran valorades com a nota de classe). Durant les sessions us filmaran alumnes de comunicació audiovisual (passarem un full d'autorització per als menors d'edat) mentre que us entrevisten al voltant de les vostres impressions sobre les conferències. Esperem la vostra col·laboració.

A continuació teniu les dates de les conferències i un breu resum del seu contingut. Procureu no posar cap examen aquests dies.

Dimecres, 2 de febrer de 2011  a les 9h 45

Residuo: ¿Basura o materia prima?”

Nos centraremos en la problemática básica de los residuos sólidos, fundamentalmente los urbanos, los diferentes tipos de residuos producidos y las posibilidades de gestión desde su origen hasta su destinación final. Se analizarán las diferentes alternativas de gestión de residuos más convenientes según las características de los mismos y de acuerdo con los criterios marcados por la legislación. Se hablará de tipos de residuos y sus características biológicas y fisicoquímicas, producción, recogida y transporte y los métodos de valorización y
eliminación de residuos mediante tecnologías de conversión, biológicas (compostaje y biometanización) y térmicas (incineración, pirolisis y gasificación).
 
Ponentes: Isabel Gadea Pérez. Departamento de Ingeniería Hidráulica y Medioambiente.

Dimecres, 9 de Febrer de 2011 a les 9h45

“Presente y futuro del mar Mediterráneo: Nuestros problemas ambientales”
Los ecosistemas del mar Mediterráneo son unos grandes desconocidos para la mayor parte de nosotros a pesar de su proximidad y la dependencia que tenemos de ellos. Éstos, al igual que todos los sistemas naturales de nuestro entorno, están amenazados. Y la pregunta es: ¿Cuál es la situación actual y el futuro del Mediterráneo?
En los medios de comunicación podemos leer frases como: “En las costas viven más de 100 millones de personas y se calcula llegar a los 200 millones en el 2.000 y el 75% del litoral estará ocupado. El 85% de las aguas residuales de unas 100 ciudades costeras llega al marsin haberse sometido a un tratamiento adecuado. Más de un 25% de les playas no reúnen las condiciones higiénicas adecuadas”. Así mismo, la Agencia Europea del Medio Ambiente es optimista respecto al estado del Mediterráneo: “Es un mar con una vitalidad impresionante, profunda -1.500 metros de profundidad media-, oligotrófica –con pocos nutrientes-, cuyos sistemas están en buen funcionamiento ".
Esta conferencia muestra la realidad de los ecosistemas del mar Mediterráneo, realiza una radiografía actual de la salud de éstos y plantea cuál es el futuro de nuestro mar según lapolítica ambiental de la UE. y del resto de países ribereños.
 

Ponentes: Miguel Rodilla Alama e Isabel Gadea Pérez. Departamento de Ingeniería Hidráulica y del Medio Ambiente.


 

dilluns, 4 d’octubre del 2010

Comentari lectura inicial curs CTMA

Aquest estiu, el diari El País publicà un article divulgatiu molt interessant sobre l'aigua de l'aixeta i l'aigua embotellada amb el títol, "Negocio redondo: agua y en botella". La finalitat d'aquesta activitat és la de comprovar les vostres competències en comprensió lectora i expressió escrita. Passe a escriure el meu comentari personal. Seria interessant que el comparàreu amb el vostre. També voldria demostrar-vos la potencialitat dels hipervincles, típics dels escrits que podeu fer als blocs.
El consum d'aigua embotellada ha crescut en Espanya més d'un 67% en els darrers 10 anys. El nostre país n'és el tercer consumidor de la UE. En els darrers temps han aparegut  una sèrie d'iniciatives que pretenen dignificar l'ús de l'aigua de l'aixeta, tot evitant l'ús indiscriminat d'aigua enbotellada. Aquestes iniciatives van des de la promoció de l'aigua corrent  d'algunes ciutats, llistes de restaurants que serveixen aigua de l'aixeta, dies sense aigua embotellada fins a la prohibició de la venda d'aigua embotellada en alguna ciutat australiana.
Què passa doncs amb la nostra "aigua de l'aixeta? És clar que té mala fama. L'aigua embotellada (que no sempre és aigua mineral) es troba associada a salut  si fem cas a la publicitat, però  molts especialistes no veuen massa diferències i altres, fins i tot, afirmen que són de menor qualitat que l'aigua de les canonades públiques. Greenpeace informa que solament un 16% de les aigües subterrànies compleixen els estàndars físics i ecològics de la "directiva aigua". Fins i tot podeu veure  opinions sobre el tema al YouTube.







Hi ha publicitat enganyosa? Cal tenir en compte que el negoci de l'aigua embotellada dóna treball a més de 5000 persones i factura al voltant de 1000 milions d'euros a l'any. Les empreses implicades en aquest negoci neguen aquestes crítiques. El Ministeri de Medi Ambient no  sembla preocupar-se massa pel problema, ja que opina que solament afecta el 0,002% dels recursos hídrics subterranis. La Fundació Nova Cultura de l'Aigua afirma que solament s'exploten 150 dels 2000 manaltials existents al país. Tanmateix els grups ecologistes critique l'ús de l'aigua embotellada , tot adduint una sèrie de raons convincents: 
  • Per què pagar 1000 vegades més per un litre d'aigua embotellada que per un litre de l'aigua de l'aixeta? El món té necessitats més perentòries.
  • Per què es permet l'explotació PRIVADA dels recursos hídrics subterranis quan l'aigua superficial és pública?
  • Gran impacte ambiental: tot els anys es generen 3 milions de tones de plàstic en tot el món per fabricar botelles que solament seran reciclades en un 13%.
  • Gran despesa energètica en la seua "producció" i transport. Un got d'aigua de l'aixeta genera unes emissions de CO2 de 0,3g, mentre que el mateix got d'aigua embotellada és el responsable de l'emissió de 185g.

Es queixem dels impostos per millorar les xarxes de conducció d'aigües, però no ens importa pagar una botella d'aigua a preu d'or. És temps de començar a regular el consum d'aigua embotellada?