Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris educació mediambiental. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris educació mediambiental. Mostrar tots els missatges

dimecres, 16 de febrer del 2011

Joc interactiu sobre el canvi climàtic


  En el bloc "Repàs de Biologia" he conegut l'existència d'un joc de simulació que tracta un dels temes més importants del temari de l'assignatura CTMA. El videojoc del canvi climàtic "Alerta CO2" permet descobrir com reduir les emissions individuals de gasos. A una ciutat, Metròpolis, on els nivells de CO2 no paren de créixer arriben diversos desastres naturals. Segur que algun de vosaltres és un crack dels videojocs. Prodreu amb aquest?
Us anime a jugar. Potser siga un element que augmente la vostra motivació per anar incorporant els necessaris coneixements que per poder dominar aquesta assignatura. Per demostrar que ho heu fet solament caldrà escriure en el vostre bloc els fonaments d'aquest joc interacctiu i com ha estat la vostra experiència "real". 

dimarts, 14 de desembre del 2010

Un joc interactiu sobre Tsunamis i altres desastres naturals


Molts recordeu el devastador Tsunami de 2004.  En aquesta  interessant web  podreu fer tot el possible per salvar vides humanes i bens materials. Ara no tindreu tants problemes per poder aprendre els diferents tipus de riscs ambientals mentre jugueu. Ah, si em demostres que has entés les bases teòriques del joc, això també t'ajudarà en la nota final de l'avaluació

dimarts, 7 de desembre del 2010

Conferències divulgatives de la UPV (Campus de Gandia)

Si no passa res, tindrem la sort de poder assistir a dues conferències sobre temes ambientals relacionats amb el temari de CTMA en el propi centre i a l'hora de classe. Tot això gràcies a la Universitat Politècnica de València (Campus de Gandia). Us passe un resum dels continguts i us pregue aneu preparant preguntes per fer a la ponent (que seran valorades com a nota de classe). Durant les sessions us filmaran alumnes de comunicació audiovisual (passarem un full d'autorització per als menors d'edat) mentre que us entrevisten al voltant de les vostres impressions sobre les conferències. Esperem la vostra col·laboració.

A continuació teniu les dates de les conferències i un breu resum del seu contingut. Procureu no posar cap examen aquests dies.

Dimecres, 2 de febrer de 2011  a les 9h 45

Residuo: ¿Basura o materia prima?”

Nos centraremos en la problemática básica de los residuos sólidos, fundamentalmente los urbanos, los diferentes tipos de residuos producidos y las posibilidades de gestión desde su origen hasta su destinación final. Se analizarán las diferentes alternativas de gestión de residuos más convenientes según las características de los mismos y de acuerdo con los criterios marcados por la legislación. Se hablará de tipos de residuos y sus características biológicas y fisicoquímicas, producción, recogida y transporte y los métodos de valorización y
eliminación de residuos mediante tecnologías de conversión, biológicas (compostaje y biometanización) y térmicas (incineración, pirolisis y gasificación).
 
Ponentes: Isabel Gadea Pérez. Departamento de Ingeniería Hidráulica y Medioambiente.

Dimecres, 9 de Febrer de 2011 a les 9h45

“Presente y futuro del mar Mediterráneo: Nuestros problemas ambientales”
Los ecosistemas del mar Mediterráneo son unos grandes desconocidos para la mayor parte de nosotros a pesar de su proximidad y la dependencia que tenemos de ellos. Éstos, al igual que todos los sistemas naturales de nuestro entorno, están amenazados. Y la pregunta es: ¿Cuál es la situación actual y el futuro del Mediterráneo?
En los medios de comunicación podemos leer frases como: “En las costas viven más de 100 millones de personas y se calcula llegar a los 200 millones en el 2.000 y el 75% del litoral estará ocupado. El 85% de las aguas residuales de unas 100 ciudades costeras llega al marsin haberse sometido a un tratamiento adecuado. Más de un 25% de les playas no reúnen las condiciones higiénicas adecuadas”. Así mismo, la Agencia Europea del Medio Ambiente es optimista respecto al estado del Mediterráneo: “Es un mar con una vitalidad impresionante, profunda -1.500 metros de profundidad media-, oligotrófica –con pocos nutrientes-, cuyos sistemas están en buen funcionamiento ".
Esta conferencia muestra la realidad de los ecosistemas del mar Mediterráneo, realiza una radiografía actual de la salud de éstos y plantea cuál es el futuro de nuestro mar según lapolítica ambiental de la UE. y del resto de países ribereños.
 

Ponentes: Miguel Rodilla Alama e Isabel Gadea Pérez. Departamento de Ingeniería Hidráulica y del Medio Ambiente.


 

dimecres, 10 de novembre del 2010

Cronologia de les cimeres de medi ambient

En el document adjunt, teniu informació sobre les principals cimeres sobre medi ambient que tingueren lloc des de 1983 fins 2005

dijous, 21 d’octubre del 2010

DOCUMENTACIÓ AMBIENTAL


Green facts ofereix una sèrie d'informes en 5 idiomes, entre ells el castellà i l'anglés, sobre diversos temes relacionats amb l'educació ambiental i les ciències de la Terra.
Ací teniu una llista dels temes tractats, entre ells el del canvi climàtic.

diumenge, 17 d’octubre del 2010

Quants planetes necessitem?


Ara que estem estudiant la influència dels humans sobre el planeta i el progressiu augment dels recursos que necessitem per poder seguir amb el nostre tren de vida, us passe  aquestes interessant, alhora que preocupants conclusions del  WWF en el seu informe Planeta Vivo 2010

Si voleu descarregar-vos directament l'informe (en castellà) el podeu fer des d'ací

 

Atles ambiental de la mediterrània

Una obra important que tenim al nostre abast en Internet. 

  El desembre de 1999 es publicava l’Atles ambiental de la Mediterrània. L’estructura del territori i del paisatge (Editorial Pòrtic, Barcelona 1999), realitzat per l’Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC), l’Institut Català de la Mediterrània (ICM) i ERF - Gestió i Comunicació Ambiental, SL, sota els auspicis del Programa Mediterrani de la UNESCO i el patrocini de l’AECI. Aquest llibre va ser el resultat de dos anys de treball d’un equip transdisciplinari format per ecòlegs, economistes, agrònoms, sociòlegs, enginyers, geògrafs i cartògrafs experts en teledetecció. En l’Atles es desenvolupa una moderna interpretació i representació del territori i del paisatge de la conca mediterrània a través de més d’un centenar d’imatges, la majoria satel·litàries, que representen casos molt característics de les estructures territorials i dels fenòmens paisatgístics típicament mediterranis.

    Posteriorment a la publicació de l’Atles es va desenvolupar una versió expositiva produïda per la Fundació Territori i Paisatge de Caixa de Catalunya.  Aquesta web uneix els materials de l’exposició i del llibre amb l’objectiu d’incrementar la seva difusió.

dilluns, 4 d’octubre del 2010

Comentari lectura inicial curs CTMA

Aquest estiu, el diari El País publicà un article divulgatiu molt interessant sobre l'aigua de l'aixeta i l'aigua embotellada amb el títol, "Negocio redondo: agua y en botella". La finalitat d'aquesta activitat és la de comprovar les vostres competències en comprensió lectora i expressió escrita. Passe a escriure el meu comentari personal. Seria interessant que el comparàreu amb el vostre. També voldria demostrar-vos la potencialitat dels hipervincles, típics dels escrits que podeu fer als blocs.
El consum d'aigua embotellada ha crescut en Espanya més d'un 67% en els darrers 10 anys. El nostre país n'és el tercer consumidor de la UE. En els darrers temps han aparegut  una sèrie d'iniciatives que pretenen dignificar l'ús de l'aigua de l'aixeta, tot evitant l'ús indiscriminat d'aigua enbotellada. Aquestes iniciatives van des de la promoció de l'aigua corrent  d'algunes ciutats, llistes de restaurants que serveixen aigua de l'aixeta, dies sense aigua embotellada fins a la prohibició de la venda d'aigua embotellada en alguna ciutat australiana.
Què passa doncs amb la nostra "aigua de l'aixeta? És clar que té mala fama. L'aigua embotellada (que no sempre és aigua mineral) es troba associada a salut  si fem cas a la publicitat, però  molts especialistes no veuen massa diferències i altres, fins i tot, afirmen que són de menor qualitat que l'aigua de les canonades públiques. Greenpeace informa que solament un 16% de les aigües subterrànies compleixen els estàndars físics i ecològics de la "directiva aigua". Fins i tot podeu veure  opinions sobre el tema al YouTube.







Hi ha publicitat enganyosa? Cal tenir en compte que el negoci de l'aigua embotellada dóna treball a més de 5000 persones i factura al voltant de 1000 milions d'euros a l'any. Les empreses implicades en aquest negoci neguen aquestes crítiques. El Ministeri de Medi Ambient no  sembla preocupar-se massa pel problema, ja que opina que solament afecta el 0,002% dels recursos hídrics subterranis. La Fundació Nova Cultura de l'Aigua afirma que solament s'exploten 150 dels 2000 manaltials existents al país. Tanmateix els grups ecologistes critique l'ús de l'aigua embotellada , tot adduint una sèrie de raons convincents: 
  • Per què pagar 1000 vegades més per un litre d'aigua embotellada que per un litre de l'aigua de l'aixeta? El món té necessitats més perentòries.
  • Per què es permet l'explotació PRIVADA dels recursos hídrics subterranis quan l'aigua superficial és pública?
  • Gran impacte ambiental: tot els anys es generen 3 milions de tones de plàstic en tot el món per fabricar botelles que solament seran reciclades en un 13%.
  • Gran despesa energètica en la seua "producció" i transport. Un got d'aigua de l'aixeta genera unes emissions de CO2 de 0,3g, mentre que el mateix got d'aigua embotellada és el responsable de l'emissió de 185g.

Es queixem dels impostos per millorar les xarxes de conducció d'aigües, però no ens importa pagar una botella d'aigua a preu d'or. És temps de començar a regular el consum d'aigua embotellada?


dimecres, 15 de setembre del 2010

Què cal saber sobre la Terra?


Aquesta guia (en anglés) presenta les grans idees de la ciència de la Terra que tots els ciutadans haurien de saber.
Aquest document ha estat creat per grups de treball on participen centenars de científics i educadors i ha estat objecte d'un extens període de revisió pública. Aquest document, la traducció del qual podeu descarregar-vos ací, està ajudant a donar forma a les decisions de govern i la indústria i ajudar a orientar la direcció dels programes educatius. De fet us ajudarà molt en la comprensió dels continguts de l'assignatura de CTMA. quan finalitze el curs comprovareu que us serà molt més familiar i comprensible del que és ara.

diumenge, 31 de gener del 2010

dissabte, 16 de gener del 2010

MATERIALS E-LEARNING



En aquesta web de Domènech E-learning podrem disfrutar d'una gran quantitat d'unitats didàctiques en forat virtual, amb un contingut molt elaborat i acompanyat de gran quantitat d'animacions i bibliografia complementària. Pot servir per alumnes de primer cicle de l'ESO i també per als que cursen assignatures de batxillerat. Us recomane visitar-la: És una passada!

En aquesta pàgina teniu les principals unitats:


També hi ha altres materials:

dimecres, 23 de desembre del 2009

THE WORLD CLOCK

Fes click a la imatge i veuràs totes aquestes dades actualitzant-se



divendres, 4 de desembre del 2009

Ara pots veure les emissions de CO2 de cada país a temps real

breathingearth
Breathing Earth es una curiosa iniciativa on-line que et permet veure les emissions de CO2 que s'han produit a escala mundial mentre hi estàs connectat. Un marcador t'indica les tones de CO2 que es van acumulant en l'atmosfera del planeta, alhora que t'informa del nombre de naixements i morts que s'han produit. Aquestes dades, tot i no tenir una relació directa amb el CO2, són molt interessants.
El mapa també et permet de passar el ratolí per damunt de cada país i veure les dades específiques de cada estat. L'Estat Espanyol, per exemple, té una població de 44,4 miions de persones i emet 1.000 tones de CO2 cada 1,7 minuts. Millor lleveu el so ja que la "música" és un poc pesada.
Font de la notícia: http://www.frenaelcambioclimatico.org/blog/

dissabte, 8 de març del 2008

RECYCLING IN OUR CITY: An Etwinning project



Els alumnes de tercer d'ESO estan finalitzant els seu projecte col·laboratiu dins del projecte "Recycling in our city " dins de la plataforma europea Etwinning, que comparteixen amb una escola portuguesa i altra polaca.

PRESENTACIÓ POWERPOINT SOBRE EL NOU ECOPARC DE LA CIUTAT DE VALÈNCIA

Els alumnes de primer de batxillerat, Laura Gil i Carlos Sòria han realitzat un fantàstic PowerPoint sobre el nou ecoparc de Vara de Quart

dijous, 31 de gener del 2008

UN BLOC SOBRE RECICLATGE


Un bloc molt original que ens podria donar bones idees per tractar el tema dels residus. Per què no us animeu a fer una entrada pareguda me la podeu enviar per correu!

dimecres, 16 de gener del 2008

CURS VIRTUAL SOBRE L'AIGUA



Un curs virtual molt interessant sobre l'aigua que pot interessar als alumnes des de primer cicle de l'ESO fins a les assignatures de biologia i CTMA de batxillerat. Molt recomanable. A més proposa una abundant bibliografia

Ací teniu el seu índex:



dimarts, 15 de gener del 2008

STOP DISASTERS, ARA EN CASTELLÀ



Per fi han traduit aquesta interessant web i ara no tindreu tants problemes per poder aprendre els diferents tipus de risks ambientals mentre jugueu.