Llibre de lectura Curs 2010-11
(activitat voluntària que podrà suposar fins a un punt més de la nota final de curs)
COLAPSO
de DIAMOND, JARED
de DIAMOND, JARED
DEBOLSILLO
13.0x19.0 cm 752 pags
Lengua: CASTELLANO
Encuadernación: Tapa blanda bolsillo
ISBN: 9788483462270
Encuadernación: Tapa blanda bolsillo
ISBN: 9788483462270
Año de edición:2007
Plaza edición: BARCELONA
Plaza edición: BARCELONA
Precio : 9,95 Euro
Atesa la llargària del llibre hem eliminat la lectura d'alguns capítols del llibre com el capítol 1 de la primera part i el capítol 13 de la tercera part i també deixem que l'alumnat puga tenir una certa capacitat de triar aquells capítols de la segona i tercera part que més els interesse. Aquests són els capítols que caldrà llegir:
Prologo: Historia de dos granjas
Segunda parte: SOCIEDADES DEL PASADO. Cal treballar un d'aquests tres grups de capítols. Caldrà repartirse els tres grups entre els alumnes interessats.
a. Grup 1: Cap. 2.Crepusculo en la isla de Pascua. Cap. 3.El ultimo pueblo vivo: las islas de Pitcairn y Henderson
b. Grup 2: Cap. 4. Los antiguos: los anasazi y sus vecinos. Cap. 5. La desaparicion de los mayas
c. Grup 3: Cap. 6.Preludio y fugas de los vikingos. Cap. 7.El florecimiento de la Groenlandia noruega. Cap. 8.El final de la Groenlandia noruega
Tercera parte: SOCIEDADES ACTUALES Triar dos dels 3 capítols que teniu a continuació. Caldrà repartir-se els tres capítols entre els alumnes interessats.
a. Cap. 10 Malthus en Africa: el genocidio de Ruanda
b. Cap. 11. Una isla, dos pueblos, dos historias: la Republica Dominicana y Haiti
c. Cap. 12. China, un gigante que da bandazos
Cuarta parte: ENSENANZAS PRACTICAS
Cap. 14. Por que algunas sociedades toman decisiones catastroficas?
Cap. 15. Las grandes empresas y el medio ambiente: diferentes condiciones, diferentes resultados
Cap. 16. El mundo entendido como un pòlder: ¿que significa todo esto para nosotros?
Com treballar el llibre
Els/les alumnes hauran d'escriure un resum de cada capítol/grup de capítols, tot utlitzant el vocabulari específic estudiat en classe de CTMA. Extensió màxima 5 fulls escrits a màquina per capítol. Durant els mesos en què treballarem el llibre podran consultar els seus dubtes amb el professor i la resta de companys.
Com s'avaluarà la lectura del llibre
Hi haurà una prova escrita/oral a pricipi d'abril. Cada alumne/a haurà que triar entre tres temes (capítols) concrets del llbre que li proposarà el professor. Tindrà 15 minuts per preparar la seua resposta on podrà consultar els resums que ha treballat. Així mateix es tindrà en consideració el treball escrit realitzat per l'alumnat en la nota.
Més informació sobre el llibre:
Com ha quedat la distribució de les parts del llibre:
Alumne/a | Civilitzacions antigues | Civilitzacions modernes |
Jennifer Orrego | Anasazis i Maies | Haití + Àfrica |
Elena Baquedano | Pasqua i Pacífic | Àfrica + Haití |
Pedro García | ||
Alejandro Martín | Anasazis i Maies | Xina + Àfrica |
Alejandra Hernández | Anasazis i Maies | Àfrica + Xina |
Eduard Fink | Pasqua i Pacífic | Haití + Xina |
Débora Sayas | Wikings | Àfrica + Xina |
Alejandro Macías | Wikings | Haití + Xina |
Carlos Martos | Wikings | Àfrica + Xina |
Maria Alías | Anasazis i Maies | Àfrica + Xina |
Carlos Ruíz | Anasazis i Maies | Àfrica + Xina |
Amparo Navarro | Pasqua i Pacífic | Àfrica Haití |
Pau Palanca | Pasqua i Pacífic | Àfrica + Xina |
Ramón Bixquert | Wikings | Haití + Xina |